Historia pociągów wbrew pozorom jest długa i bogata. Poza tymi, które po raz pierwszy przewiozły pasażerów będąc napędzanymi wcale nie ludzkimi siłami, w historii znajdziemy również wzmianki o liniach kolejowych zasilanych elektrycznie. Pierwsza taka linia została uruchomiona kilkadziesiąt lat po tym, jak w Polsce na trasie przejazdu kolejowego pojawił się pierwszy pociąg, a dokładniej mówiąc miało to miejsce w 1895 roku. W Europie pociągi elektryczne pojawiły się w 1902 roku i kursowały we włoskich Alpach. XX wiek to czas, w którym napęd elektryczny na starym kontynencie stał się podstawą transportu kolejowego. Uwagę warto zwrócić również na trakcję spalinową. To ona odgrywała główną rolę względem poruszania się pociągów, przede wszystkim na innych kontynentach, co miało związek z niską częstotliwością ruchu, a także dużymi odległościami. Kolejny rok, który zapisał się na kartach historii kolei, to 1941. W tymże roku amerykańska spółka ?Union pacific Railroad? wyprodukowała ?Big Boy’a? czyli największą lokomotywę świata. Ważyła ona aż sześćset ton, miała wysokość sześciu metrów oraz liczyła sobie długość metrów czterdziestu. Big Boy posłużył do ciągnięcia ogromnych składów towarowych przez Góry Skaliste w USA. Niekiedy przyszło mu ciągnąć nawet 100 wagonów.
Losowe artykuły:
Enduro a cross
Enduro a cross
Wiele osób, które rozważają zakup motocykla, zastanawia się nad jego rodzajem. Enduro a cross różnią się wzajemnie w wielu aspektach. Motocykl crossowy najbardziej sprawdza się podczas jazdy torowej na obiekcie zamkniętym. Natomiast enduro przeznaczony jest do tak zwanego "endurowania", czyli jazdy po nieznanych terenach takich jak polne...
Cross czy enduro – czym się różnią?
Chyba każdy świeży miłośnik terenowej jazdy na motocyklu, decydujący się na kupno wymarzonej maszyny, zaczyna zastanawiać się, który typ – cross czy enduro – będzie odpowiedni dla niego. Chociaż te rodzaje motocykli są bardzo do siebie podobne, to różnią się między sobą pod kilkoma względami. W czym konkretnie? Podpowiadamy...