Powietrze w hamulcach to spore zagrożenie dla bezpieczeństwa, bowiem po prostu pogarsza znacząco osiągi naszych hamulców. Co ważne, nie jest to wcale aż tak trudna czynność jak mogłoby się wydawać. W pierwszej kolejności sprawdzamy czy wszystkie elementy układu są szczelne. Potem rozpoczynamy właściwą pracę, czyli od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulca (zwykle prawe tylnie). Uważajmy jednak na zawory odpowietrzające, bowiem jeśli są silnie zardzewiałe albo zabrudzone trzeba będzie je koniecznie oczyścić oraz odrdzewić, jeśli nie chcemy ryzykować zerwania całego zaworu. Płyn po otwarciu zaworu powinien wylewać się tak długo aż przestaniemy dostrzegać pęcherzyki powietrza, a on sam będzie czysty i przejrzysty. Kolejność prac wygląda następująco: zacisk tylnego prawego koła, zacisk tylnego lewego koła, prawe przednie, lewe przednie.
Odpowietrz sam układ hamulcowy
Ciekawe wpisy:
Najszybsze motocykle świata i ich osiągi na torze
Przygotujcie się na dawkę adrenaliny! Pora zapoznać się z najszybszymi motocyklami świata i ich osiągami na torze. Który z nich bije rekordy prędkości? Odpowiedź w naszym artykule! #motocykle #prędkość #rekordy