Niemieckie marki aut – czy wciąż najlepsze?

Od wielu lat w środowisku motoryzacyjnym, niemieckie marki aut cieszą się niesłabnącą estymą – któż przecież nie słyszał, o BMW, Audi, Mercedesie, Porsche, Oplu, Volkswagenie… Tak, nasi wschodni sąsiedzi od właściwie początków motoryzacji (Rudolf Diesel, wynalazca silnika wysokoprężnego nazwanego potem jego imieniem, był przecież Niemcem!). Niemieckie marki aut znane są ze swojej długowieczności, prostoty i precyzji w konstrukcji oraz ponadczasowemu designowi.

Niemieckie marki aut odpowiadają każdej klasie społecznej, oprócz samochodów osobowych takich jak luksusowe modele Mercedesa (takich jak chociażby CL500 czy Maybach V12) czy nowsze serii Porsche (Cayenne, Panamera), poprzez BMW M5, po samochody dla klasy średniej, będące niemalże jej symbolem (Opel Astra, Volksvagen Passat), czy symbole popkultury („Garbus” i „Ogórek” Volkswagena. BMW E36) ale również samochody dostawcze – Mercedes Sprinter czy Volkswagen Crafter, czy w końcu autobusy – takie jak Mercedes Citaro.

Zdecydowanym atutem, który niemieckie marki aut posiadają od wielu lat, jest ich ogólna dostępność na polskim rynku samochodowym – począwszy od lat dziewięćdziesiątych, auta niemieckie cieszą się niesłabnącą popularnością na polskich drogach. Również polscy mechanicy samochodowi, ze względu na powszechność tych pojazdów w kraju, znają je niemalże od podszewki. Stąd wybór auta, wyprodukowanego wedle zaleceń naszych zachodnich sąsiadów, będzie z pewnością wyborem trafionym – kto przecież nie słyszał o niemieckiej precyzji?