Niemiecka motoryzacja ma swoje początki 125 lat temu – wynaleziono wówczas pierwszy trójkołowy samochód napędzany silnikiem benzynowym.
W 1886 roku Karl Benz stworzył swój pierwszy trójkołowy pojazd z zapłonem elektrycznym i silnikiem spalinowym i opatentował go. Rok później, niezależnie od niego, swój samochód skonstruował Daimler i założył Daimler-Motoren-Gesellschaft.
W roku 1888 odbyła się  pierwsza „daleka podróż” z Manheim do Pforzheim na dystansie ok. 90 km. Niemal 20 lat później, w roku 1916 utworzono Bawarskie Zakłady Lotnicze (BFW), które 6 lat później przekształciły się w BMW. Rok 1026 przyniósł połączenie firm Daimler i Benz w spółkę Daimler-Benz AG.
Pierwszy Volkswagen zjechał z taśmy produkcyjnej w 1945 w Wolfsburgu. Aż do roku 2002 i zakończenia produkcji Garbusa był najchętniej kupowanym samochodem w historii na świecie. W roku 1950 rozpoczęto seryjną produkcję samochodów dostawczych osobowych typu 2 T1 (Bulik), a kilka lat później wybudowano ich fabrykę w Hanowerze.
Pierwszy Trabant powstał w roku 1957 w zakładzie produkcyjnym Audi. Niewielkich rozmiarów pojazd posiadał karoserię wykonaną z tworzywa sztucznego, stąd potocznie nazywano go  „mydelniczką”. 6 lat później wyprodukowano najsłynniejszy niemiecki samochód sportowy – Porsche 911.
Era samochodów NRD-owskich zakończyła się wraz z rokiem 1991 i ponownym zjednoczeniem Niemiec.