Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata znane pod nazwą WRC, są prestiżowymi wyścigami samochodowymi. Jest to najwyższa kategoria rywalizacji w rajdach samochodowych. Coroczny cykl składa się z kilkunastu trzydniowych rajdów rozgrywanych na całym świecie. Organizatorem jest FIA, a aby uczestniczyć w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w przypadku kierowców i pilotów jest obowiązkowe posiadanie międzynarodowej licencji rajdowej. WRC powstały z połączenia mniejszych rajdów w całość i przyporządkowaniu ich jednej klasyfikacji. Pierwszy tytuł mistrza świata kierowców został przyznany w 1979 roku. Jak w innych rajdach i wyścigach, tutaj również są przydzielane punkty w zależności od wywalczonego miejsca. I tak zawodnik za zwycięstwo otrzymuje 25 punktów, za pozycje oznakowaną numerem drugim 18, a za trzecią 15 i tak do miejsca dziesiątego za które jest jeden punkt. W ostatnich latach niepokonanym zawodnikiem jest Sébastien Loeb, który od 2004 roku ciągle tryumfuje i dzięki temu cieszy się wielką popularnością. W 2006 i 2007 jeździł on w Fordzie, a tak to jego autem jest Citroen. Loeb zgarnął 9 tytułów ma 76 zwycięstw w wyścigach. Z polskich kierowców najwyżej był Maciej Stawowiak który zajął 3 miejsce w wyścigu, ale najczęściej w dziesiątce był Krzysztof Hołowczyc. Na trasie są również tragiczne wypadki, gdyż to jest wpisane w ten sport. Niebezpieczeństwo jest na każdym zakręcie i prostej. Każdy samochód , który bierze udział w wyścigach WRC musi przestrzegać obowiązujących regulacji przygotowanych przez FIA. Auta biorące udział, to przeróbki ulicznych wersji, ale właśnie nie można sobie bez pardonowa wszystkiego zmienić. Maksymalna moc w teorii to 300 Koni Mechanicznych, a minimalna masa to 1200 kilogramów. Silnik może mieć maksymalnie 1600cm3 i auto najczęściej posiada sekwencyjną skrzynię biegów. Samochód też musi przejeżdżać po normalnych drogach pomiędzy startem a metą odcinka, więc musi być do tego przystosowany.