Citroen Xantia

Na początku 1998 roku pojawiła się na rynku zmodernizowana wersja Xantii. W stosunku do dotychczas oferowanego modelu, nowa wersja ma nieco większe wymiary, stylizacja przedniej części nadwozia silniej podkreśla teraz przynależność do marki Citroen, a we wnętrzu znaleźć możemy odnowioną tablicę przyrządów oraz nowe, wyższej jakości materiały tapicerskie.

Ponadto Xantia wyposażona została w nowy pakiet urządzeń zwiększających bezpieczeństwo oraz bardziej luksusowe, standardowe wyposażenie, które między innymi zawiera klimatyzację. Indywidualną cechą pojazdu jest koncepcja nadwozia oferowanego jako 5-drzwiowa limuzyna z wyraźnie zaznaczoną bryłą bagażnika a także jako atrakcyjne, lecz bardziej konwencjonalnie zaprojektowane kombi. Xantia kontynuuje tradycję swojej marki i swą oryginalnością odbiega nieco od standardów, jakie spotkać można w podobnej wielkości pojazdach konkurencyjnych firm. Przede wszystkim dysponuje on luksusowym, hydropneumatycznym zawieszeniem kół, które obecnie spotyka się wyłącznie w najbardziej ekskluzywnych limuzynach.

Odpowiednio do klasy pojazdu dobrana została paleta jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem jest teraz jednostka 1,8 litra o mocy 90 lub 110 koni mechanicznych. Prócz tego montowane są silniki 2,0 o mocy 121 i 132 KM a także jednostki wysokoprężne 1,9 dysponujące mocą 75 lub 90KM oraz jednostka o pojemności 2,1 oferująca 109KM. Na początku 1997 roku model ten otrzymał również nowoczesny silnik V6 – 2,9 litra pojemności o mocy 190KM, który klasyfikuje pojazd w grupie najbardziej ekskluzywnych przedstawicieli klasy średniej na rynku europejskim.